יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

קמין חם בחורף קר

קמין סטנדרטי פועל בשיטת חימום שהוכיחה עצמה כבר אלפי שנים בשירות בני האדם. אבות אבותינו זיהו את האש כמקור החיים, הדרך המהירה ביותר לחימום ובישול. עם התפתחות הטכנולוגיה הצליח האדם לשלוט באש ולעשות בה שימוש כרצונו. למרות פיתוחים טכנולוגיים עדכניים יודה כל אדם כי מקור החום הנעים ביותר הוא האש. חום ישיר, מלטף אשר מגיע ממקור אש בטוח ואמין וכמובן אים מראה יפה יותר מאש הדולקת בקמין חם בחורף קר, כאשר גשם יורד בחוץ.

למידע נוסף אודות קמין לחורף לחצו על הקישור המצורף: קמין

עצמו עיניים לרגע ונדמיין עצמנו באמצע ינואר . מבעד לחלון הנוף הוא אפור - סערה משתוללת בחוץ, גשם חזק יורד ועימו יורדות גם הטמפרטורות. אם נמשיך עם חלום זה, האלמנט הטבעי שישתלב בו יהיה קמין. מה מרגיע יותר מלשבת יחד מול קמין מחמם ולצפות בלהבות מחממות את הבית ואת הלב. חסכוני, נעים, אקולוגי והכי חשוב – בריא יותר מכל מזגן, שכן מזגן הפועל על חימום יפלוט אוויר ממוחזר לחדר ויוצר תחושת מחנק. חומו של קמין הוא חום ישיר, נקי, מלטף ומרגיע.

במדינות קרות יותר, אין דרך מקובלת יותר מאשר קמין לחימום הבית בעיקר. בקנדה, ארה"ב וסקנדינביה , הטמפרטורות בחורף יורדות הרחק מתחת לאפס. במצב כזה, כל דרך לחמם את הגוף הופכת לחיונית. כולם מתעטפים במעילים, צעיפים, כפפות ומחממי אוזניים. מפלסים דרכם בגשם ,רוחות ובשלג, מגיעים הביתה עם דבר אחד בלבד בראש: להוריד את המעיל ולהתיישב יחד עם המשפחה מול קמין חם. הילדים משחקים על השטיח, אבא ואימא מכינים ארוחה חמה בידיעה כי בית חם הוא בית אוהב . כך נוצרת בבית מעין מדורת שבט, אותה מדורה עתיקה סביבה התאספו בעבר בני המשפחה והיא הייתה המוקד המשפחתי. אותו מוקד לובש צורה חדשה כיום – קמין. אפילו משרדי חברות מצליחות מתהדרים בחדרי הקבלה שלהם בחורף במראהו של קמין המשדר בטחון, ביתיות וחום. חדרי המנהלים נבנים מראש עם קמין מובנה המקרין רצינות , סמכות .

כיום ניתן לשחזר את אותה התחושה גם בביתנו. מפעלי בירותי בע"מ מציעים סוגי קמין שונים במחירים שווים לכל נפש, בגדלים שונים , הפועלים באמצעות עצים. כל בית ישראלי ישמח לכנס את בני ביתו בחורף הקרוב מול קמין בוער ולכמה רגעים לעצור ולהרגיש שוב את אותה הלהבה של מדורת השבט האמיתית והותיקה.